Photoshop basit bilgiler
Sponsorlu Bağlantılar |
#2 (permalink) | |
Ders 2 : Filtreler
Bu derste Photoshop'un en önemli özelliklerinden biri olan Filtreler(Filters)'in görevlerini anlatacağım.
Filitrelere ulaşmak için Ana Menüden Filter'i seçiyoruz.Üst tarafta gördüğünüz Photoshop Orijinal Filitrelerini gösteren liste açılır. Dikkat ettiğiniz gibi bunlar Ana Flitrelerdir. Herbirini kendi içlerinde bölümleri vardır. Şimdi bunları açıklamaya çalışalım. Artistic: Colored Pencil: İmajda bir renk haritası çıkararak baskın olan renkleri alarak fırça darbeleri oluşturur. Feather seçilirse yağlı boya etkisi verir. Cutout: İmajımızdaki köşeleri basitleştirerek detayını azaltıp yarattığı köşeler ve çizgilerde anti-alias özelliği nedeniyle yumuşak hatlar oluşturur. Yüksek kontrastlı grafiklerde iyi sonuç verir. Dry Brush: Kuru boya etkisi verir. Renk geçişlerini en aza indirip kenarları rastgele büker, anti-alias etkisi verir. Film Grain: Bir tür kirlenme etkisi vererek beyaz kirler aydınlatır, siyah kirler koyulaştırır. Yazılar üzerinde iyi etkiler verir. Fresco: Kontrastı yüksek bir görüntü verir. Kenarlar daha keskin, koyu renkler daha koyu olmakla birlikte "Dry Brush" a benzemektedir. Neon Glow: Uygulandığı bölgenin renklerine göre 2-3 renk tonu içeren sonuçlar yaratır. Palette Knife: Paletteki renk sayısını azaltarak keskin hatlı, az renkli bir imaj yaratır. Poster Edges: İmajımızı posterize ederek renk sayısını azaltır. Kenarlara siyah detaylar ekler. Rough Pastels: İmajımızın kenarlarını geliştirir. Bunun için bir doku dosyası kullanır. Smudge Stick: Birbirine karışmış renklerdeki bir bezin kağıt üzerine etkisi gibi sonuç verir. Sponge: Buzlu cam etkisi vb. etkiler verir. Underpainting: Kumaş kaplama havası verir. Water Color: İmajımızın kenarlarına sulu boya etkisis verir. "Fresco" ya benzer. Blur: Blur: Yumuşatma, bulanıklaştırma etkisi verir. Standart değere uygular. Blur More: "Blur" etkisini standart değerin üzerinde uygular. Gaussian Blur: Photoshop'un en çok kullanılan filitresidir. Bulanıklaştırma ve yumuşatma etkisini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Motion Blur: Hareketli bir kameranın yakaladığı görüntüyü simule eder. Hareketin şiddeti ve yönü belirlenebilir. Radial Blur: Çok özel bir kamera efektidir. Smart Blur: İmajımızdaki kenarları tespit ederek, "Gaussian Blur" etkisini kenarlara dokunmadan iç bölgelere uygular. Brush Strokes: Accented Edges: Küçük imajlara uygulanmasında fayda olan kenarlara doku ekleyen geliştirme filitresidir. Angled Strokes: Kenarları sertleştirip ana hatlara dikkat çeker. Crosshatch: İmajı geliştirmek için rastgele dokular ve zigzaglar yaratır. Dark Strokes: Koyu renkli set kenarlar üretir. Ink Outlines: İmaj kenarlarına mürekkep bulaşmış havası verir. Splatter: Sudaki yansıma etkisi verir. Sprayed Strokers: Kenarlarda yatay veya dikey deformasyonlar yaratır. Sumi-e: Yazılarda (Text) kullanırak hoş görüntüler elde edilir. Distort: Diffuse Glow: Aydınlık alanlara gölgeler verir. Displace: Seçtiğimiz ikinci bir imaj (PSD Formatlı) ile etki eden grafiğin tüm pixellerini düzenleyen bir flitredir. Kullanımı biraz karışıktır. Glass: İmajımıza eğrilmiş cam kaplaması yapar. Ocean Ripple: Su dalgalarının verdiği etkiyi yapar. Polar Coordinates: İmaja iki çeşit bükülme etkisi verir. Ripple: Küçük su dalgaları etkisi verir. Shear: Verdiği eksen üzerindeki noktalar ile dikey doğrultuda imaja eğrilik vermeyi sağlar. Spherize: Deformasyonları küresel yapmamızı sağlar. Twirl: Girdap hareketi etkisi yapar. Wave: Su dalgası gibi yumuşak bir deformasyon sağlar. ZigZag: Zigzaglar, su dalgaları oluşturur. Noise: Add Noise: Belirttiğiniz yoğunlukta pixelleri rastgele ekler. Despeckle: Tarayıcı ile tarattığınız fotoğraflardaki kirleri yok eder. Dusk & Scratches: Renkleri birbirine yaklaştırarak contrast'ı azaltır. Median: Pürüzsüz yüzeylerin oluşmasını sağlar. En çok kullanılan filitrelerden biridir. |
|
#3 (permalink) | |
Ders 3 : Text Tool (Yazı Aracı)
Bu derste çok işimize yarayacak bir araç olan yazı aracının kullanımını göreceğiz.Ancak burada hemen bir hatırlatma yapmamız gerekiyor. Malesef Photoshop'un Çoklu Dil (Multi Language) desteği olmadığı için yazılarımızda Türkçe karakterler olan ı,ö,İ,ç,ş,ğ kullanamıyoruz. Bu nedenle ya Türkçe karakter setli fontları kullanmamız gerekir ki bunların bir çoğunu internet'ten temin edebiliriz, yada kullanacağımız "." nokta veya "," virgülleri başka bir Layerde yaratıp imajımızdaki text'in üzerine veya altına taşıyıp hizalamak zorundayız. Yada Type Tool ile yazdığımız "Text" in bulunduğu Layeri, "Rasterize Layer" ile Rasterize ederek, aynı Layer'e Pencil Tool (kalem) ile nokta, virgül yada "ğ" nin inceltme işaretini elle yaparız. Ancak bu uygulamanın yazının kalitesini biraz bozacağını da hatırlatırız. Çünkü "Rasterize Layer" ile artık yazımız "Text" özelliğini kaybetmiştir. İmajımıza "Text" eklemek üzere, Araç Kutusundan "Type Tool" 'u seçtiğimiz anda Layer Penceresinde kendiliğinden yeni bir Layer açılır. Yazdığımız yazı (Text) bu yeni Layer'in içinde yer alır. Çünkü her "Text" ayrı bir Layer de bulunur. Layer Penceresinde o Layer'e ait küçük Pencerenin içine de, " Hop, Bu Layerde "Text" var!.." demek ister gibi Type Tool'un simgesi " T " yerleşir. Araç Kutusundan "Type Tool" seçildikten sonra yada Text'in bulunduğu Layer'deki küçük pencere içindeki Type Tool " T " simgesi üzerine sol tuş ile çift tıkladığımızda "Araç Seçenekleri Çubuğunda" Type Tool (Yazı Aracı) nın komutları ve özellikleri ortaya çıkar. Şimdi de Araç Seçenekleri Çubuğunda bulunan Yazı Aracının Komutlarını inceleyelim; Bu araç ile "Text" in türünü seçiyoruz. Başta seçili olan, normal Text aracıdır. Yanındaki ise "Text" e maskeleme için seçili alan yaratır.
Yazılacak "Text" in soldan sağa veya yukarıdan aşağı olarak seçimini sağlar. Buradaki Açılır Menüden, kullanacağımız Yazı Tipini seçeriz. Sistemimizde kullandığımız fontları burada görebiliriz.
Açılır Menüden, Kullandığımız font karakterine göre, Regular (Normal), Italik (Eğik), Bold (Koyu), Bold Italik (Koyu ve Eğik) olarak Font Style (Yazı Şekli)'i seçmemizi sağlar. Açılır Menüden, Pixel cinsinden Font Size (Yazı Boyutu)'ı seçmemizi sağlar. Açılır Menüden, Strong (Katı), Crisp (Parlak), Smooth (Yumuşak) etki ile Anti-aliasing yöntemini seçmemizi sağlar. None seçilirse Anti-aliasing uygulanmaz. (Anti-aliasing, Text kenarlarındaki keskin hatların, kırıklıkların giderilmesi, etrafının yumuşak hatlar ile doldurulması.) "Text" in zemin üzerindeki pozisyonunu belirler (Solda, ortada, sağda). Yazımızın rengini belirlememize yarar. Üzerine tıklayınca açılan "Color Picker" den yazı rengimizi değiştirebiliriz. Çeşitli eğiklik, çarpıklık gibi değişik pozisyonlara sokarak Text'e güzel görünümler sağlar. Yazı Karakteri ve Paragraf özellikleri gibi bütün komutların bir arada bulunduğu "Yazı Paletin" ini aktif hale getirir. "Text" e yapılan bütün bu ayarlamaları onaylar veya iptal eder. Üstte resmini gördüğünüz ve Photoshop 6.0 ile beraber eklenen yeni özelliği, "Yazı Karakteri ve Paragraf Paleti" ile yazımızın, Yazı Türünü, Karekterini, kalınlığını, yana yatıklığını, Harf büyüklüğünü (pixels cinsinden), Text yazarken ilmecin bulunduğu harfler arası mesafeyi, Yazı büyüklüğünü (% cinsinden), bulunduğu yerden yukarı veya aşağı yer değiştirmesini (pixel cinsinden), satır arası mesafesini, mevcut Text'in harfler arası mesafesini, rengini, paragraf özelliklerini, yazı başı ve sonunun pozisyon değiştirmeleri gibi bir çok özelliğini düzenleyebiliriz. Yazı Paletinin sağ üst köşesinde bulunan 'a tıklayarak açılan menüden, "Yazı Stili" ne ilave özellikler olan, extra koyuluk, yatıklık, harflerini tamamının büyük harf olması, script yazı türleri, alt çizgi, ortadan çizgi, harfler arası eşitliği düzenleyen "Fractional Widths" gibi seçeneklere ulaşabiliriz. Yine 6.0 ile beraber Text Tool'a eklenen yeni bir özellik olan, "Wrap Text" ise Text'i eğip büküp çeşitli şekillere sokarak ve bunları yatay veya dikey çekip sıkıştırarak yazıya güzel görüntüler verir. Layer Penceresi: Layerdeki Text'e, "Wrap Text" Uygulaması Sonrası Görünümü."Yazı Karakteri ve Paragraf Paleti" ile yazımızı çok kolay denetleyebiliriz. "Yazı Paletinde" Extra Özellikler'e Erişebiliriz."Wrap Text" Seçenekleri ile Text'e güzel efektler verilebilir. "Wrap Text" Örnekleri "Arc Upper" Efekti "Arc Lower" Efekti "Bulge" Efekti"Flag" Efekti"Wave" Efekti"Fish" Efekti"Rise" Efekti"Fisheye" Efekti"Squeeze" Efekti Tekrar bir hatırlatma yapalım; "Text" olan Layer'e, vektörel olduğu için Filitrelerin tamamının ve ayrıca Transform > Distort ile Transform > Perspective uygulamalarının hiçbirini gerçekleştiremeyiz. Ancak bunları uygulayabilmemiz için Text'in " T " bulunduğu Layer'e sol tuş ile tıklayarak açılan menüden "Rasterize Layer" i seçerek Layer'in "Text" özelliğinin iptali için "Rasterize" etmemiz yani solid hale getirmemiz gereklidir. Aynı işi, Layer > Rasterize > Type ile de gerçekleştirebiliriz. Ancak bu işlemden sonra (Yazı Kalitesinde biraz bozulma olacaktır...), Filitreleri uygulanabiliriz. |
|
#5 (permalink) | |
Ders 5 : Effectler
Efektlerin, Ana Menüden, Layer > Layer Style alt menüsünü açarak "Blending Options" adı altında sıralandığını görebilirsiniz. Efektleri incelemeye başlamadan önce iki ayrı efekt çeşidinin olduğunu bilmemiz gerekir. Bunlardan birisi, "Blending Options" dan ulaşılan ve Drop Shadow (Gölge Vermek), Inner Shadow (İçe Gölge), Outher Glow (Dışa Parlaklık), Inner Glow (İçe Parlaklık), Bevel end Emboss (Eğim - şev ve Kabartma Etkileri), Satin (Saten etkisi), Color Overlay (Renk verme), Gradient Overlay(Eğim verme), Pattern Overlay (Desen-model verme), Stroke ( Hat verme) olarak adlandırılan efektlerdir. Bu efektlere, yukarıda belirttiğimiz gibi "Blending Options" altından ulaşabileceğimiz gibi daha kolay yolu olan, Layer Penceresindeki Layer'e çift tıklayarak yada Layer Penceresinin altındaki Effect simgesine ( ) tıklayarak açılan "Layer Style Penceresi" nden ulaşabiliriz.
Diğeri ise hem Layer Penceremizin üst tarafında bulunan Açılır Menüden hemde Layer Style Penceresinde ki "Blend Mod"</B> dan ulaşabileceğimiz Layer Efektleridir. Bu efektler Photoshop'un birçok komutunda karşımıza çıkacaklar. Ancak her yerde aynı özellikleri taşıdığından sadece burada açıklayacağız. Hatırlarsanız, meydana getirdiğimiz imajımızın üst üste gelmiş bir katmanlar bütünü olduğundan bahsetmiştik. Katmanları alta ve üste sürükleyerek yerlerini değiştirebiliyor, şeffaflıklarını ayarlayabiliyorduk (Opacity). Bu nedenle, Layerleri asetat kağıtlara da benzetebiliriz. "Opacity Değerini" düşürdükçe (Şeffaflaştırdıkça) geçirgenliği artıyor ve bir alttaki resmin görüntüsü ortaya çıkıyordu. Bu hatırlatmadan sonra, öncelikle, yan tarafta resmini gördüğünüz Layer Efektlerini tanıyalım; Normal: Sıradan asetat katmanıdır. "Opacity" değeri % 0 iken tam geçirgen, % 100 iken geçirgen değildir. Dissolve: Erime, dağılma etkisi verir. Dağınık, kirli, pürüzlü yüzeylerin yapımında bu efekt çok etkilidir. Multiply: Siyah rengin hakim olduğu koyu bir görüntü elde ederek, iki Layer'i birbirine kombine eder. Screen: Yine iki Layer'i kombine ederek bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde eder. Overlay: "Multipy" ve "Screen" efektlerinin tam orta noktasını bulur. Soft Light: Hafif bir spot ışığı etkisi verir. Etki rengi koyu ise "Multipy", açık ise "Screen" uygular. İmajın kontrastını yükseltir. Hard Light: "Soft Light'ın daha şiddetlisidir. Color Dodge: Uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine göre parlaklaşır. Color Burn: Color Dodge'nin tam karşıtıdır. Darken: Birbirleriyle etkileşim yapan renklerden koyu olanı baskınlaştırır. Lighten:Darken'in tam karşıtıdır. Difference: Etkileşen renklerden açık tonda olanı bularak diğer renkten RGB değerini çıkarır. Exclusion: Difference ile aynı mantıkta çalışmasına rağmen daha yumuşak sonuç verir. Hue: Etki eden ile etki edilen renk değerleri kombine edilir. Saturation: Rengin şiddetidir. Etki eden ile edilenin kombinasyonu neticesi renk elde eder. Color: Rengi farklı şeffaf bir Layer in diğer Layer'e etkimesini sağlar. Luminosity: Rengin parlaklığıdır. Şimdi de Layer Penceremizde efekt vermek istediğimiz Layerin ortasına çift tıklayarak, "Layer Style" penceresini açıp, yandaki resimde sadece ilgili kısmı görünen ve "Layer Style - Blending Options" dan ulaşacağımız Efektleri inceleyelim; Drop Shadow: Herhangi bir Layer' de olan ve imaj penceremizin içine çizdiğimiz şekle gölge verir. İçindeki ayarları: Structure: *Blend Mode: Yukarıda açıklanmıştı (Normal, Dissolve, vd.). *Opacity: Geçirgenlik, şeffaflık oranıdır. Default (Varsayılan-Standart) değeri %75 dir. *Angel: Açı'dır. Işık kaynağı ile cisim arasındaki sanal doğrunun yatayla yaptığı açıyı ifade eder. Default değer 120° dir. *Use Global Light: "Genel ışık değerini kullan." Bunu seçersek, resimdeki gölgeleme yapan tüm ışık değeri ile genel ışık değerini kullanırız. Bunu değiştirirseniz tüm Layerlerdeki ışık değerleri ve açıları değişecektir. *Distance: Resim ile gölgenin düştüğü zemin arasındaki pixel cinsinden uzaklığı belirler. Default değeri 5' dir. *Spread: Gölgeyi yaymak için kullanılan % değeridir. Yüzde değeri çoğaldıkçe gölgenin bulanıklığı azalır. Default değeri 0' dır. *Size: Gölgenin pixel cinsinden ebatalarını belirler. Quality: *Contourhotoshop'un bünyesindeki desenlerle veya bizim "Define Pattern" ile kaydettiğimiz desenleri, gölgenin dış hatlarına uygular. *Anti-aliased:Tek pixellik çizgilerin açı kazandıklarında oluşan rahatsız edici çıkıntılarının daha açık bir renkle yumuşatılması ve boşlukların daha koyu bir renkle doldurulması işlemi olan Anti-Alias'ın gölgeye uygulanmasını sağlar. *Noise:Gölgeye % cinsinden rastgele pixeller ekler. |
|
#6 (permalink) | |
Ders 6 : Effectler (2)
Bir Önceki Dersin Devamı :
Layer Penceresindeki "Göz"leri kapatarak, verdiğimiz Efektleri imajımızdan kaldırabiliriz. Efektlere devam edelim, buradaki efektlerin özelliklerinin bir çoğu "Drop Shadow" ile aynı olduğundan sadece farklı olan ayarlarını inceleyeceğiz; Inner Shadow: İçe gölge verme efektidir. Resmin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Farklı olan, Choke: Gölgeyi içe doğru yayarak imajı boğar. Outher Glow: Dışa parlaklık efektidir. Resmin etrafına neon ışıkları ile aydınlanma kazandırır. Biz yine farklı olanları inceleyelim, Structure: Bu bölümde işaretli kutucuk içine tıklarsanız açılacak olan "Color Picker" den efekte vereceğiniz rengi seçebilirsiniz. Hemen yanındaki "Gradient" ( Eğim ) penceresini açarsanız, buradan hazır şablonları kullanabileceğiniz gibi isterseniz kendinizde şablon hazırlayarak bu efekte uygulayabilirsiniz. Elements: Technique: Softer: Parlaklığa yumuşak bir etki verir. Precies: Tam parlaklık sağlar. Inner Glow: İçe Parlaklık efektidir. Neon ışıkları türündeki efekti cismin içine uygular. Elements: Source: Parlaklığı, Center: Ortadan dışa doğru, Edge: Kenardan ortaya doğru verir. Quality: Range: Parlaklığın menzilini % cinsinden belirler. Default değeri % 50 dir. Yüzde değeri küçüldükçe içe, büyüdükçe dışa doğru mesafesini ayarlar. Jitter: Parlaklığın imaj üzerindeki stresini % cinsinden belirler. Bevel and Emboss: Eğim-şev, kabartma efektidir. Aydınlatma ve karartma ile imajın kabarık, zemine gömülü veya şişkin görünmesini sağlar. Structure: Style: Burada açılır menüde 5 tane efekt vardır. Outher Bevel: Dışa eğim-şev verir. Inner Bevel: İçe eğim verir. Emboss: Kabartma etkisi yapar. Pillow Emboss: Zeminin alt yüzeyine kabartma efekti vererek imajın zemine gömülmesi etkisini yaratır. Stroke Emboss: İmaj kenarlarına kabartma etkisi verir. Default ayarı, Inner Bevel'dir. Technique:Buradaki açılır menüde de üç adet efekt vardır. Smooth düzgün, yumuşak etki yapar. Chisel Hard: Kabartmaya sert yontma etkisi yapar. Chisel Soft: Kabartmaya yumuşak yontma etkisi yapar. Default ayarı, Smooth'dur. Depth: Efektin derinliğini yüzde cinsinden belirler. Default ayarı, % 100 'dür. Direction: Burada yanındaki radyo düğmeleri ile seçilen iki değer vardır. "Up", Işığın sol üstten, "Down", ışığın sağ alttan gelmesini sağlar.Default ayarı, "Up" tır. Size: Efekt etkisinin yüzde cinsinden boyutudur. Default ayarı, % 5' dir. Shading: Bu bölüm, efekte yapılan gölgeleme ayarları bölümüdür. Gloss Contour: Buradaki hazır şablonlar ile veya kendiniz şablon ekleyerek efektin dış hatlarına parlaklık ekleyebilirsiniz. Highlight Mode - Shadow Mode: Işık ve gölge tarzlarını, daha önce anlattığımız Layer Efektleri bölümündeki ayarlardır. (Normal, Dissolve, vd.) Default ayarları, Highlight Mode'da Beyaz renk ve Screen, Shadow Mode'da Siyah renk ve Multiply'dir. Opacity değerleri her ikisinde de % 75 'dir. Dikkat ederseniz, "Layer Style Penceresi"nde, Bevel and Emboss efekti altında bulunan "Contour" ve ""Texture" sekmelerini göreceksiniz. Buradan, "Contour" sekmesinden ayrıca efektin dış hatlarına verilen efekt değerlerini ayarlayabilirsiniz. "Texture" sekmesinden de hazır şablonları kullanarak veya kendiniz "Define Pattern" ile yarattığınız şablonlarınız ile imajın üstüne desenler ekleyebilirsiniz. Üstteki küçük dökümanı "Define Pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "Fill" ile döşedik.
Satin: İmaja verdiği efekt ile saten etkisi yaratır. Default ayarları, Blend Mode: Multiply, Opacity %50, Angel 19°, Distance:11px, Size:14 px'dir. Color Overlay: İmaja renk kaplama efektidir. Blend Mode'un yanındaki renk kutusuna tıklayarak, açılan Color Picker'den seçilen renk ile Blend Mode daki seçime göre renk efekti ekler. Gradient Overlay: İki yada daha çok rengin birbiri arasından yumuşak geçiş yaparak imajı boyar. Default ayarları resimdeki gibidir. Pattern Overlay: Hazır Şablonları Kullanarak veya Define Pattern ile kendi yarattığınız şablonlardan oluşan desenler ile imaja kaplama yapar. Stroke: İmaj altında etkisi ile dış kenarlarına çerçeve ekler. Position: Çerçevenin pozisyonunu belirler, çerçeveyi, Outside: Dış kenara, Inside: İç kenara, Center: Kenarların ortasına ekler. Fill Type: Doldurma tipini seçebiliriz. Çerçeveye, Color: Renk Doldurur, Gradient: Eğim vererek doldurur, Pattern: Desen vererek doldurur (Bunlardan daha önce bahsetmiştik). Efektleri kısaca incelemiş olduk. Ancak bunların işlevlerini görebilmeniz için mutlaka Photoshop programını temin edip, satın almasanız dahi deneme versiyonunu indirip ( deneme versiyonun da kayıt yapmaya izin verilmiyor), kendinizin deneme yanılma yöntemi ile ve sabırla uğraşarak öğrenmenizden daha kolay yolu yoktur. Biz burada sadece basit şekilde inceleyerek, ileride ihtiyaç duyduğunuzda kullanmanız için size bir kaynak yaratmış oluyoruz. Bu bölümde adı çok sık geçen ve Photoshop'u kullanırken çok sık kullanacağımız bazı özelliklerinden, olan "Define Pattern" , "Fill" , "Stroke" efektlerini ve "Transform" özelliklerini de incelememiz gerekmektdir. Bu efektlere, Photoshop'un Arayüzünde bulunan Edit Menüsünden ulaşabilirsiniz. Şimdi bunları inceleyelim; Define Pattern: Öncelikle "Pattern" kelimesinin Türkçe karşılğının "Desen" olduğunu hatırlamalıyız. Böylece "Define Pattern" nin de "Desen Tanımlamak" olduğunu bilmeliyiz. Yani bu özellik ile programa bir mesaj vererek, "İmajımızı bir desen ile kaplamak istediğimizi" bildiriyoruz. Bir örnek verirsek, 10x10 pixels ebatlarında yeni bir döküman açıp, içine bir şeyler çizgik, boyadık ve efekt vererek süsleyerek bir imaj (desen) elde ettik. Şimdi bu imajımızı daha büyük ölçülerde 100x100 pixels ebatlarında başka bir dökümanımıza desen olarak kaplamak istiyoruz. Bunu Kopyala (Ctrl+C) - Yapıştır (Ctrl+V) yöntemiyle yapmaya kalkarsak hem çok zaman alır, hemde çok uğraştırır. Ayrıcada her zaman istenen etkiyi de vermez. Bu nedenle işlemi "Define Pattern" ile yapacağız. Öncelikle, desen olarak kullanacağımız 10x10 pixels edatlarındaki dökümanımızın tamamını seçelim (Ctrl+A), [Şayet tamamını değil de bir kısmını, kullanacağımız desen olarak seçmek istersek, bunun için Araç kutusundaki seçim aracımız olan "Marquee Tool" dan birisi, örneğin, "Rectangular Marguee Tool " (M) ile seçmimizi yapmamız gerekiyor.] Daha sonra Edit > Define Pattern ile bu seçimimizi desen olarak programın hafızasına alırız. ( Program, Edit/Define Pattern seçimini yapınca bir pencere açarak hafızaya aldığımız desen'e bir isim vermemizi ister. Buraya bir isim yazarsak ileride kullanacağımız zaman bize kolaylık sağlayacaktır.) Artık istediğimiz kadar Kopyala-Yapıştır yapsak da hafıza daki desen bilgisi değişmez taki başka bir Define Pattern yapıp da aynı isim ile kaydedene kadar. Yukarıda ki Efektler bölümünde sık sık anlattığımız "kendiniz Define Pattern ile desen yaratabilirsiniz." açıklaması bunu ifade eder. Fill: Belirli bir seçili alanı veya Layer'i bir renkle ve önceden seçilmiş bir desen ile doldurmaya, boyamaya yarar. "Fill" Penceresi Bu pencereyi açıklayalım; Contents: Use: Doldurma işlemini yaparken neyi kullanacağımızı belirliyoruz. İmajımızı, seçime göre: Foreground; Paletteki üst renk-çizim rengi, Background; Paletteki alt renk-zemin rengi, Pattern; "Define Pattern" ile hafızaya alınan desen (resimde, önceki sayfadaki örneğimiz seçilidir.), History; Undo bekleyen geçmişteki düzeltmeler, Black; Siyah renk, %50 Gray; siyah ve beyaz rengin tam ortası, White; beyaz renk ile doldururuz. Blending: Mode: Önceden Layer Efektlerinde açıklanmıştı (Normal, Dissolve vd.). Opacity: Doldurma işleminin imaj'a etki yüzdesi. Preserve Transparency: Bunu seçersek, yapılan işlem, Layer'deki şeffaf olmayan bölgelere etki edip, şeffaf olan bölgelere dokunmayacaktır. Stroke: Kenar çerçevesi düzenler. Bir Layer'in tamamının yada içindeki imajın veya seçili bir alanın kenarlarını oluşturmak için kullanılan bir komuttur. Default olarak Paletteki Üst Renk-Boyama rengini kullanır. Ancak istenirse bu renk "Stroke" Penceresi içinden "Color Picker" den seçilen başka bir renk ile değiştirilebilir. "Stroke" Penceresi Stroke penceresinde, Stroke, Location, Blending bölümleri bulunur. Bunlar sırasıyla; Stroke: "Width":Çizilecek çerçevenin kalınlığını pixel cinsinden belirler. "Color": Çerçevenin rengini belirler. Default olarak Paletteki üst rengi (Foreground) kullanır. Ancak yukarıdaki resimde Kırmızı renk ile gösterilen kısma tıklarsak, açılan Color Picker'den başka bir renk seçerek çerçeve rengini değiştirebiliriz. Location: Çizilecek çerçevenin, imajın kenarının neresine çizileceğini tespit ederiz. "Inside": Kenardan içe doğru. "Center": Kenarın ortasına. "Outside":Kenarın dışına doğru. Blending: Bu kısım daha önce anlatılanlar ile aynı olduğu için burada ayrıca değinmiyoruz. "Stroke" un Photoshop uygulamalarında en çok kullanılan bir komutlardan biri olduğunu hatırlatırız. Define Brush: Birçok özelliği ile Define Pattern'e benzer. Ancak bu defa, "Edit > Define Brush" ile hafızaya alınan deseni, Tool Options Bar (Araç Seçenekleri Çubuğu) daki "Brush" listesine ekler. Tool Bar'dan Paintbrush Tool (B) aracını kullanırken, Tool Options Bar'da ki Brush listesinden hafızaya aldığımız deseni seçebiliriz. Bu taktirde Paletin boya-üst rengini kullanarak fırça etkisi ile boyar. |
|
#7 (permalink) | |
Ders 7 : Effectler (3)
"Transform" için imajımızı seçili hale getirdik. Orijinal İmaj Efektleri incelerken, yaptığımız işlemler ile çok yakın alakalı olan Edit Menüsününde bulunan özelliklerden de bahsettik. Edit Menüsünü bu kadar inceledikten sonra burada bulunan çok önemli araçlar olan ve bir imajın boyutlarını değiştirmeye, eyip-bükmeye, şeklini değiştirmeye, perspektif vermeye ve yatayla yaptığı açıyı değiştirmeye, döndürmeye, yarayan "Free Transform" yada "Transform" dan da bahsetmeden, Edit Menüsü ile ilgili bu konuyu kapatmayalım istedik.</FONT> Edit > Free Transform yada Edit > Transform ile bu özelliklere ulaşabiliriz. Transform yapabilmemiz için imajımızın, transforrm yapacağımız yerini önceden seçmemiz gerekir. Şayet bu seçimi yapmazsak transform işlemi, o layerdeki bütün resimlere uygulanır. Bu hatırlatmadan sonra, "Free Transform" u açıklamadan önce "Transform" un alt menülerini açıklayalım. Scale:İmajın enini boyunu değiştirmeye yarar. Bu işlem yand resmi görünen ve imajın, altındaki-üstündeki yada sağındaki-solundaki küçük kutuların içe veya dışa hareket ettirilmesi ile yapılır. Köşelerdeki küçük kutular ile yapılacak değişiklik ise imajın her iki doğrultuda en ve boyunun değişimini sağlar. Örnek resimde imajın tam ortasında bulunan simgesi, bölgenin merkez noktasını belirler. Photoshop'ta bir çok araçta karşımıza çıkacak olan merkez noktası simgesinin yeri değiştirilirse imajın ağırlık merkezi de değişmiş olur ve yapılacak açı değişikliklerinde yeni merkez noktası dikkate alınarak etki sağlanır. Burada konumuz olan transform işlemleri de bu yeni değişen merkez noktası esas alınarak yapılır. Bu özellik, Photoshop'un merkez noktasına etki eden bütün araçlarında aynı sonucu verir. Rotate: İmajı, sağa-sola döndürmeye, yatayla yaptığı açıyı değiştirmeye yarar. Tool Options Bar daki ayarlar ile bu işlemi çok düzgün br şekilde yapabilirsiniz. Örneğin tam 45° döndürmek için açı penceresine 45 yazmak yeterlidir. Bunu gibi daha bir çok özellik tüm transformlar için Tool Options Bar da mevcuttur. Screw: İmajın eğriliğini değiştirmeye yarar. Güzel şekiller elde edebilirsiniz. Distord: Küçük kutucukların birbirinden bağımsız hareket ettirilmesi ile imajın biçimini değiştirir. "Render" edilmemiş "Text" lere uygulanmaz. Perspective: İmaja perspektif kazandırır. "Render" edilmemiş "Text" lere uygulanmaz. Rotate 180°: İmajı bulunduğu konumdan 180° aksi yöne çevirir. Rotate 90° CW: İmajı bulunduğu konumdan 90° saat yönünde çevirir. Rotate 90° CCW: İmajı bulunduğu konumdan 90° saat yönüne ters yönde çevirir. Flip Horizontal: İmajın sağını soluna çevirir. Flip Vertical: İmajı baş aşağı çevirir. Free Transform: Scale, Rotate, Flip gibi işlemlere kolaylık sağlamak amacıyla kullanabiliriz. Bu işlemleri manuel olarak yapmamızı sağlar. (CTRL+T) ScaleRotateSkew
DistortPerspective Rotate 180°Rotate 90° CW Rotate 90° CCWFlip Horizontal Flip VerticalYukarıdaki Orijinal İmaj'a "Transform" Uygulama Örnekleri. Orijinal Resim "Desature" Uygulanmış Resim. Bu bölümde Photoshop'un en önemli özelliklerinden birisi olan renklere etkisi üzerinde duracağız. Ana menüden, Image > Adjust ile erişeceğimiz renk etkileşim menüsünü inceleyelim. Buradaki ayarlara, Layer Penceresi altında bulunan "Creat new fill or adjustment layer" ikonundan da ulaşabiliriz. Bu harika renk efektlerini sırasıyla inceleyelim; Levels: Level Penceresindeki, "Channel" açılır menüsünde bulunan RGB Modunda iken 4 channel seçeneği ile resimdeki renk aralıklarını ve min. max. değerlerini ayarlamayı sağlar. R modunda iken Kırmızı, G modunda iken Yeşil, B modunda iken Mavi renk aralığını belirlemeye yarar. Scanner ile taranan fotoğrafların orijinal renklerine döndürülmesinde çok yararlı olur. Örnekte, 255 olan Input Levels ayarı, 153 olarak değiştirilmesi ile resmin aldığı sonuç gösterilmiştir. Auto Levels: "Levels" mantığını kullanarak optimal ayarlarla renklerde gelişme sağlar. Auto Contrast: Resmin kontrastını optimal seviyeye getirir. Curves: Renk ayarlarının eğrilerle yapıldığı, Level mantığı ile aynı şekilde çalışan bir efekttir. Curves Penceresinde, eğrinin üzerinde sol tuşa basılı tutarak istediğimiz gibi ayarlayabiliriz. Tek rengin tonlarına uygulanırsa daha etkili sonuçlar verir. Color Balance: Özellikle CMYK'dan RGB'ye geçişte renk değişimlerini açık, orta ve koyu ton olarak düzeltmede kullanılır. Brightness/Contrast: Resmin aydınlık ve kontrast(zıtlık) ayarlarını değiştirir. Hue/Saturation: Resmin, renk, aydınlık ve parlaklık ayarlarını değiştirmemize yarar. Ancak "Colorize" seçeneği işaretli ise tüm renklerin tonlarını değiştirir. Hue: Renk değeri, Saturation: Parlaklık, Lightness: Aydınlık. Desature: Resmi siyah-beyaz hale getirir. Replace Color: Resimde, seçilen bir rengi diğer bir renk ile değiştirir. Selective Color: Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, beyaz, mor gibi renkleri seçerek, resimdeki miktarlarını ayarlamaya yarar. Channel Mixer: Resimde bulunan kırmız, yeşil ve mavi miktarlarında değişiklikler yapmaya yarar. Invert: Resmin negatifini alır. (Ctrl+I) Equalize: Aydınlık alanları daha aydınlık yaparak resmin parlaklığını arttırır. Threshold: Resmin karanlık ve aydınlık noktalarını açığa çıkarır veya geri plana iter. Sonuçta resim siyah-beyaz olur. Postarize: Resmin renk sayısını belirlememize yarar. Postarize Penceresindeki kutucuğa yazdığımız sayı kadar, renk sayısını o seviyeye indirir. Frame#1: Resme çerçeve eklemeye yarar. "Border Width": Çerçevenin kenar kalınlığını, "Frame Widht": Çerçevenin kalınlığını belirler. Variations: Resimdeki renkleri değiştirmeye yarar. Kırmızı, yeşil, mavi, sarı, mor, gibi renkleri daha çok kullanarak, bunlara ışık ve gölge verip, resimin reklerini değiştirir, yeni varyasyonlar yaratır. Bu işlemi, ilgili renk penceresinin üzerine, istediğimiz renk tonunu alana kadar sol tuş ile tıklayarak gerçekleştiririz. Bütün bu anlatılanlar da Photoshop'un web'e etkisi üzerinde duracağımızdan daha önceden bahsetmiştik. Bu nedenle web'de az yer kaplaması için Photoshop da yaratacağımız grafiklerimizin, RGB formatında hazırlanması gerekir. Şayet RGB hariçinde herhangi bir renk modundaki hazır bir grafiği açarak, üzerinde değişiklikler yapmak isterseniz, İmage > Mode menüsünden "RGB Color" a çevirmeniz uygun olacaktır. Örneklersek; web'de en çok kullanılan, GIF grafikler "Indexed Color" formatındadırlar (RGB Color formatında hazırlanıp, GIF olarak kaydedilen grafikler kayıt sırasında kendiliğinden "Indexed Color" a çevrilirler) ve bütün Layer özellileri iptal edilmiştir. GIF'ler, üzerinde çalışmak için mutlaka İmage > Mode menüsünden RGB Color'a çevrilmelidirler. Ancak JPEG olarak kaydedilen grafikler, RGB Color formatında kalırlar ve Layer özellikleri de aktifdir. "Replace Color" Uygulanmış Resim. "Equalize" Uygulanmış Resim. "Posterize" Değeri, "3" Olarak Uygulanmış Resim. "Threshold" Uygulanmış Resim. "Invert" Uygulanmış Resim. "Frame#1" Uygulanmış Resim |
|
#8 (permalink) | |
Ders 8 : Pixel
Piksel
Bütün Bitmap programlarda olduğu gibi PhotoShop'ta da ölçü birimi pikseldir. Pikseller kare şeklindedir ve görüntünün en küçük birimidir. Digital görüntüler yana yana gelen piksellerden oluşur. Piksellerin kendi başına en ve boy değerleri yoktur. Öyleyse nasıl, şu kadar cm'lik şu kadar piksellik gibi cümleler kurabiliyoruz? Kendi başlarına ölçüleri belli olmayan piksellere, ölçülerini biz veriyoruz diyebiliriz. 10 cm uzunlukta 10 piksel varsa, her piksel 1 cm demektir. 10 cm uzunlukta 100 piksel varsa, her piksel 1 mm. demektir... Aşağıda, sağdaki görüntü, fotoğrafı 16 kat büyüttüğümüzde görebildiğimiz piksellerdir. Her piksel kare biçimindedir ve her pikselde sadece 1 renk vardır. Yani bir pikselin bir kısmı açık bir kısmı koyu, ya da yeşil, koyu yeşil olmaz... Bu tür renk geçişleri (degrade) farklı renkte piksellerin yan yana gelmesinden oluşur. Rezolasyon Bir resmin piksel yoğunluğunu yani, PPI (Pixcel Per Inches) 1 inç karede (1 inç = 2.54 cm) bulunan piksel sayısı. Image/Image Size bölümünden ulaşabileceğiniz bu pencere, gerekli değişiklikleri yapabileceğiniz yerdir. Örnek1 :
Bir resmi büyütür küçültürken büyüklük ile resolasyonu birbirine bağlarsanız, resmin cm cinsinden büyüklüğü değişmiş görünse bile, görüntü büyüklüğü değişmez. Aşağıdaki örnekte resmin genişliği 5 cm yapılmasına rağmen, iki resim arasında büyüklük farkı yoktur. Çünkü Bitmap programlar, sonuçta kaç piksel olduğuna bakarlar. İşaretlenmiş kısımda genişliğin 49 piksel olduğunu görüyorsunuz. Örnek2
Ama bu 3lü bağlantıyı kurmadan rezolasyonu değiştirseniz, resmin büyüklüğü de değişir. 49 piksel 34 piksel 24 piksel 17 piksel Anti-aliasing Piksellerin kare biçimli en küçük resim elemanı olduğunu tekrarlayalım. Bir resim piksellerin toplamından meydana gelir. Bitmap programlar, mozaik döşer gibi bunları yanyana getirip görüntüyü oluşturur. Düz alanlarda sorun yoktur, ama yuvarlak dönmesi gereken yerlerde tırtıklı bir görüntü ortaya çıkar. Bunu çözmenin yolu, rengin kenarına kırıklı görüntüyü biraz azaltacak, daha açık pikseller yerleştirmektir. Anti-aliasing işte budur... Bu seçeneği genel olarak aktif halde tutmanız, resimlerin kırıklı görünmesini engeller. İnterpolasyon Piksel temelli programlarda yaşanan sorunlardan birisi resmi büyütmedir. Resim büyürken araya pikseller eklenir. Program, en yakın piksellerin değerini esas alarak, araya pikseller ekler. Elinizdeki orjinalden daha büyük bir tarama yapacaksanız, bunu baştan hesaplamalısınız. Bir örnekle bu hasaplamanın mantığını inceleyelim. Elinizde 14x10 cm bir resim olduğunu ve bunu 50 x 70 cm boyutlarına büyütmeniz gerektiğini varsayalım. Scanner'ınızın en üst tarama resulation da, mesel, 900 pixsel/inc olsun. 1. Önce orjinalin gerçek ölçülerinde (10 cm x 14 cm) ve 900 pixsels/inch'te tarama yapalım. 4961'e dikket edin 2. Ofset baskı ve printer çıkış için 300-310 gibi rakamlar geçerliyse de, resolution'un 270 olması da idare ediyor... (Kağıt cinsine göre 60, 70, 80'lik tramla basılır) Buradan hareketle resolution'u 270 getirdiğimde, resmin boyutları 46,67 x 33,33 cm e ulaşıyor. Dikkat ederseniz 4961 piksel yine aynen görünüyor... İşte işin sırrı burada. Resimde interpolasyon olmuyor... (Photoshop, resim büyüdüğü için kafasına göre araya piksel eklemek zorunda kalmıyor. 3. Büyütmemiz gereken ölçü ise 50x70 cm idi. Resolution 180 olduğunda, interpolasyonsuz bu ölçüye ulaşabiliriz ama bu da yeterli bir kalite yaratmayacaktır. 4. Demek ki resim ilk tarandığında (Resolution 270 e razıysak) 1350 pixsel/inc olarak taranmalı. (1/1 taradığını varsayıyoruz, aslında dram scannerlar bu hesabı kendisi yapıyor) 7441're dikkat edin 5. Ölçü 50x70 ve resulation 270 ... 7441 hala aynı yani interpolasyon yok... Buradan çıkan bir sonuç daha var: Yukarıdaki örnekleki gibi bir büyütme istiyorsak ve scanner'ımızın kapasitesi daha yüksek taramaya olanak vermiyorsa, bu işi drum scanner'la halletmeniz gerekiyor. |
|
#9 (permalink) | |
Ders 9 : Layer Değişimleri
Bazen layer ayarlarında Layer'lerin modlarını değiştirmeniz gerekebilir.Burada onların ne işe yaradığını öğreneceğiz.
Normal:Sıradan asetat katmanıdır. Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri de geçirgen olmayan katman özelliğini verir. Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz. Dissolve:Türkçe karşılığı “dağılma”,”erime” dir. Uyguladığınız katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre düzenler. Bu efekt daha çok pürüzlü, dağınık, kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır. Multiply:İki katmanı birbirine kombine eder. Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi... Ancak sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir görüntüdür. Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır. Beyaz renk varsa beyaz rengin üzerine geldiği renk değişmeden aynen bırakılır. Matematiksel algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255'e bölünür. Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin R,G,B'sini oluşturur. Screen:İki image'in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir. Beyaz renk etkiyen renk de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır. Siyah ise birlikte kombineye girdiği rengi değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt renklerine (invert) multiple işlemini uygular. Bu nedenle Multpily'nin düşmanıdır diyebiliriz Overlay:Bu efekt tamamiyle “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için üretilmiştir. Soft Light:Bu efekt hafif şiddetteki bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için üretilmiştir.Kimi renk değerlerini “Multiply” eder. Kimilerini ise “Screen”... Etki eden renk koyu ise “Multiply” ;açık ise "Screen” uygular. Sonuçta oluşan image'ın kontrastının (zıtlık) yüksek olacağını söyleyebiliriz. Çünkü açık renkler daha açılır, koyu renkler ise daha koyulaşır. Hard Light: ”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir. Bu defa etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır. Color Dodge:Photoshop'un en etkileyici efektlerinden biridir. Bu etki ile uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır. Color Burn: ”Color Dodge”ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanılabilir. Darken:Etkileşen renklerden koyu olanları baskın kılar. Lighten: ”Darken”ın tam karşıtıdır. Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır. Exclusion: ”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir. Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar. Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan rengin karşıt rengi oluşur. Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak elde dilir. Hue:Etki eden renk ile etki edilenin “Hue” değeri kombine edilir. ”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez. Saturation: ”Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz. Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez. Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir. Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin tonlarında görmeniz sonucunu yaratır. Luminosity: ”Luminosity” rengin parlaklığıdır. Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir. ”Hue” ve “Saturation” değerleri değişmez. ”Color” efektine benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz. ---------------- Aynı bilgilerin başka açıklamaları: Normal: Seçili alandaki her noktanın rengini verilmiş matlık (Opacity) ayarına göre direkt olarak değiştirir. Dissolve: Verilen opacity oranına bağlı olarak seçili alandaki noktaları rastgele seçer ve uygulanan renge değiştirir. (Kum desen) Behind: Sadece transparanlık (Şeffaf) içeren katmanlarda çalışır. Seçili alanda transparan bölgeleri etkiler. Clear: Katmanlarla çalışır. Dolgulama, çizgi ve kova ile çalışırken kullanılabilir. Seçili alanı transparan yapar. Multiply: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan renkle çarpar. Ortaya herzaman daha koyu tonlar çıkar. Screen: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan rengin negatifi ile seçili bölgeyi çarpar. Ortaya daima daha açık tonlu bir sonuç çıkar. Overlay: Seçili bölgedeki noktaların tümü tonlarını koruyarak üzerlerine uygulanan renkle kaplanır. Softlight: Eğer uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa uygulanan alanın gri değerleri açılır (Dodge aracı kullanılmış gibi). Eğer uygulanan renk %50 gri tonun üstündeyse uygulanan alanın gri değerleri artar (Burn aracı kullanılmış gibi). Hardlight: Uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa resme açık tonlar eklenmiş olur, %50'nin üzerindeyse koyu tonlar eklenmiş olur. Darken: Uygulanan rengin gri değerinden daha açık tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir. Diğer noktalar olduğu gibi kalır. Lighten: Uygulanan rengin gri değerinden daha koyu tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir. Diğer noktalar olduğu gibi kalır. Difference: Seçili bölgedeki ve uygulanan rengin parlaklığını karşılaştırır. Hangisinin parlaklığı fazla ise o renkten diğerini çıkarır. Hue: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk doygunluğunu uygulama renginin renk özü ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır. Saturation: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk özünü uygulama renginin renk doygunluğu ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır. Color: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığı ile uygulama renginin renk özü ve renk doygunluğunu birleştirerek yeni bir tonlama yaratır. Bu işlem seçili alandaki noktaların gri değerlerini koruyarak rengini değiştirme işleminde kullanılır. Luminosity: Seçili bölgedeki noktaların renk özü ve renk doygunluğunu uygulama renginin parlaklığı ile değiştirir |
|
Yeni Başlayanlar İçin Basit Photoshop Dersleri
Ders 10 : Brush Eklemek (NEOXI)
Photoshopu açın.ardından boş bir çalışma sayfası açın.bu işlem ardından ve benimde yaptığım gibi fırçayı seçin (1.) ardından üstte brushes yazan kısmın yanındaki ok işaretine tıklayarak brushes menüsünü açın (2.)ardından yapacağınız 4. nolu işaretlediğim kısma basarak brush menüsünün detay kısmına girmek. 5.nolu kısımdaki Load Brushes kısmına tıklayın. Son kısımda brushes ler nerdeyse o klasöre gidip Brushesleri tek tek seçerek yüklemek.. Resmi Büyütmek İçin Buraya Tıklayınız. Orjinal Resim 788x543 ve 69KB. Dir Resmi Büyütmek İçin Buraya Tıklayınız. Orjinal Resim 788x543 ve 69KB. Dir |